L'histoire de l'autodrome de Linas-Montlhéry

Autodrome de Linas-Montlhéry – High Banked Oval & Road Circuit Onboard POV (Circuit linas montlhéry evenement)

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Le thème « Circuit linas montlhéry evenement » en vidéo par Circuits of the past

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The “Autodrome Linas-Montlhéry” is a race track near Paris, that opened in 1924 as a high banked oval. A year later a road circuit opened as an extension. Just like old Monza, they combined the road circuit and the oval.

But compare to old Monza, here they used only one high banked corner of the oval for the combination with the road circuit.

The Linas-Montlhéry circuit was built as a private intiative from industrialist Alexandre Lamblin.

The first official race at Linas-Montlhéry was the 1925 French Grand Prix. The race was won by Robert Benoist in his Delage. But the event was overshadowed by the fatal accident of Italian racing driver Antonio Ascari. Antonio Ascari was the father of the famous Alberto Ascari.

After the 1925 Grand Prix it hosted also the French Grand Prix in 1927, 1931, 1933, 1934 and 1935.

In 1939 the Linas-Montlhéry circuit was sold to the French government. After World War 2, the government sold it in 1946 to the UTAC Group which still owns the track.

The coolest thing about the Linas-Montlhéry circuit is that this classic race track still in use. Including the high banked oval!

During the week the oval and the longer part of the road circuit are used for testing. But in the weekends there are race events on a short version of the road circuit, in combination with one high banked corner. However, for this occasion, the banking is interupted by chicanes.

In the summer of 2017 I, Herman Liesemeijer, visited the Autodrome de Linas-Montlhéry. I get a tour around the oval and a part of the road circuit. That’s where this footage is from.

With special thank to the UTAC Ceram Group for their hospitality. And also thanks to Simon Smith for the voice over. Visit also his channel: https://www.youtube.com/user/HigherPlainGames

Thanks for watching this video.
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La vidéo se trouve juste en dessous de cette phrase



L’autodrome de Linas-Montlhéry : entre patrimoine et passion auto

Importance de la certification et des prouesses record

Depuis des décennies, l’autodrome de Linas-Montlhéry est associé aux records de vitesse. Les prouesses réalisées par des véhicules mythiques sur l’iconique anneau de vitesse ont contribué à sa renommée mondiale. Son tracé et son revêtement en font un circuit idéal pour les records du monde, attirant fans et professionnels. L’Utac s’assure de l’homologation des épreuves, garantissant un haut niveau de sécurité pour préserver ce site unique dans l’univers automobile.

Circuit de Linas-Montlhéry : un passé riche en exploits et en records

L’Autodrome de Linas-Montlhéry, niché dans le département de l’Essonne, est un lieu incontournable pour les passionnés de courses autos. Construit au début des années 1920 sous l’impulsion de l’ingénieurAlexandre Lamblin, ce circuit innovant a été l’un des premiers en France conçu pour accueillir des courses d’endurance. Doté d’unanneau de vitesseavec des virages inclinés, il a rapidement acquis une renommée mondiale, devenant un terrain idéal pour les courses et les tentatives derecordsde vitesse. Depuis son inauguration, pilotes et constructeurs ont pris d’assaut ce circuit exceptionnel pour repousser les limites de leurs véhicules.

Plans stratégiques pour l’avenir de l’autodrome

Programmes de développement et d’invention

Aujourd’hui, l’Utac, qui supervise l’autodrome, poursuit des projets d’innovation en modernisant l’autodrome pour les nouvelles techniques. En plus des événements traditionnels, des installations modernes permettent de tester des véhicules autonomes et d’expérimenter des technologies de voiture intelligente. Un campus auto est en projet, axé sur les inventions de la mobilité du futur.

Engagement à défendre le patrimoine auto

Conscient de son rôle dans l’histoire, l’autodrome s’engage activement à préserver le patrimoine auto. En partenariat avec des fans et des associations locales, l’Utac veille à l’entretien de ce lieu mythique, garantissant son accessibilité aux générations futures. La protection du circuit et l’organisation d’événements sans chronométrage revitalisent les véhicules anciens tout en éduquant le public sur la valeur de ce site unique.

L’héritage des automobiles anciennes à Linas-Montlhéry

Les grandes équipes et pilotes qui ont écrit l’histoire

Les plus grands noms du monde automobile, avec leurs équipes emblématiques, ont joué un rôle essentiel dans l’histoire du circuit. Des coupes prestigieuses et des courses d’endurance ont vu des pilotes comme Gwenda Stewart et Raymond Sommer se battre, aux côtés d’autres légendes de la vitesse. Chaque édition des meetings actuels célèbre les exploits et les figures marquantes qui ont construit l’identité de l’autodrome.

L’impact des véhicules classiques sur les manifestations

À l’autodrome, les véhicules anciens trouvent un lieu de prédilection pour être exposés lors de festivals et d’expositions. L’absence de compétition chronométrée permet de valoriser ces voitures de collection dans un cadre qui honore l’histoire automobile. Ces rassemblements permettent au public d’apprécier de près des modèles rares et des voitures légendaires ayant marqué leur époque.

Les activités marquantes au cœur de Linas

Courses iconiques et Grands Prix célèbres

L’Autodrome de Linas-Montlhéry, avec ses décennies de courses et de Grands Prix légendaires, est un lieu iconique pour les automobiles de toutes cylindrées(informations sur le circuit de Linas-Montlhéry). Aujourd’hui, le fameux plateau Saint-Eutrope accueille des meetings annuels sans chronométrage où d’anciens modèles mythiques attirent fans et collectionneurs. Ces événements, accessibles au grand public, sont un véritable hommage aux véhicules historiques.

Expériences de roulage et moments privilégiés pour les fans

L’autodrome organise, en dehors des courses, des sessions de roulage pour les passionnés de véhicules à moteur, permettant de s’immerger dans le tracé historique du circuit. Ces expériences sécurisées offrent aux passionnés l’occasion unique de ressentir les émotions de l’anneau de vitesse et de repartir avec des souvenirs inoubliables de cette découverte du circuit.

Voici le lien pour visionner la vidéo directement sur YouTube :
le post original: Cliquer ici

#Autodrome #LinasMontlhéry #High #Banked #Oval #Road #Circuit #Onboard #POV

Retranscription des paroles de la vidéo: in this Circuits of the past video, Herman shows you the high banked oval and part of the road circuit the Linas- Montlhéry circuit in France. We start on the 1.5 mile oval, which is mainly used for testing, and is driven anti-clockwise. The onboard was filmed by Herman himself, but a press officer drove the car. Maybe it was because they read Herman story about Sitges-Terramar, where he drove the rental car on top of the banking! The Autodrome de Linas-Montlhéry is a race circuit near Paris, that opened in 1924 as a high banked oval. A year later a road circuit opened as an extension. Just like old Monza, they combined the road circuit and the oval together. But unlike old Monza, here they only used one high banked corner of the oval in combination with the road circuit. The Linas-Montlhéry circuit was built as a private initiative from industrialist Alexandre Lamblin. The first official race at Linas-Montlhéry was in 1925 at the French Grand Prix. The race was won by Robert Benoist in his Delage. The event itself though was overshadowed by the fatal accident of Italian racing driver Antonio Ascari. Antonio Ascari was the father a certain famous Alberto Ascari. After the 1925 Grand Prix it hosted the French Grand Prix also in 1927, 1931, 1933, 1934 and 1935. In 1939 the Linas- Montlhéry circuit was sold to the French government. After WWII, the government sold it in 1946 to the UTAC Group, who still owns the circuit to this very day. The coolest thing about the Linas- Montlhéry circuit is at this classic racetrack is still operational. Including its high banked oval! During the week the oval and a longer part of the road circuit are used for testing. But in the weekends there are race events on the short version of the road course, in combination with one of the high banked oval corners. However, for this occasion the banking is interrupted by chicanes. Now Herman shows you a part of the road circuit. Compared to the Oval, the road circuit is driven clockwise. Here you can see the connection with the full road course. Unfortunately it was not possible to enter it on this occasion, because it was in use for testing that day. So here we turn right and take the 2.116 mile short version of the road circuit. On our right-hand side you’ll see the outside of one of the high banked oval corners. That’s the one that is not used on the road circuit. We’re now approaching the Faye Hairpin, a blind corner and hard breaking point after the straight and fast kink. From here we go back to the combined part of the oval and road circuit. But because the competition track was actually not in use this day, the gate was closed. On the way back the people of the UTAC showed Herman the structure of the banking. If you want to see more videos of classic racetracks then please subscribe and hit the bell icon. Visit the website www.circuitsofthepast.com for more stories of race circuits of a bygone era. There is also a download of a free Ebook about about seven abandoned racetracks that you can visit legally! For now though, thank you very much for watching and hopefully see you in another video from Circuits of the past! .

Image YouTube

Déroulement de la vidéo:

0.11 in this Circuits of the past video,
Herman shows you the high banked oval
0.11 and part of the road circuit the Linas-
Montlhéry circuit in France. We start on
0.11 the 1.5 mile oval, which is mainly used
for testing, and is driven anti-clockwise.
0.11 The onboard was filmed by Herman
himself, but a press officer drove the
0.11 car. Maybe it was because they read
Herman story about Sitges-Terramar, where
0.11 he drove the rental car on top of the
banking! The Autodrome de Linas-Montlhéry
0.11 is a race circuit near Paris, that opened
in 1924 as a high banked oval. A year
0.11 later a road circuit opened as an
extension. Just like old Monza, they
0.11 combined the road circuit and the oval
together.
0.11 But unlike old Monza, here they only used
one high banked corner of the oval in
0.11 combination with the road circuit.
0.11 The Linas-Montlhéry circuit was built
as a private initiative from
0.11 industrialist Alexandre Lamblin. The first
official race at Linas-Montlhéry was
0.11 in 1925 at the French Grand Prix. The
race was won by Robert Benoist in his
0.11 Delage. The event itself though was
overshadowed by the fatal accident of
0.11 Italian racing driver
Antonio Ascari. Antonio Ascari was the
0.11 father a certain famous Alberto Ascari.
0.11 After the 1925 Grand Prix it hosted the
French Grand Prix also in 1927, 1931, 1933,
0.11 1934 and 1935. In 1939 the Linas-
Montlhéry circuit was sold to the French
0.11 government. After WWII, the
government sold it in 1946 to
0.11 the UTAC Group, who still owns the
circuit to this very day.
0.11 The coolest thing about the Linas-
Montlhéry circuit is at this classic
0.11 racetrack is still operational. Including
its high banked oval! During the week the
0.11 oval and a longer part of the road
circuit are used for testing. But in the
0.11 weekends there are race events on the
short version of the road course, in
0.11 combination with one of the high banked
oval corners. However, for this occasion
0.11 the banking is interrupted by chicanes.
0.11 Now Herman shows you a part of the road
circuit. Compared to the Oval, the road
0.11 circuit is driven clockwise.
0.11 Here you can see the connection with the
full road course. Unfortunately it was
0.11 not possible to enter it on this
occasion, because it was in use for
0.11 testing that day. So here we turn right
and take the 2.116 mile short
0.11 version of the road circuit.
0.11 On our right-hand side you&;ll see the
outside of one of the high banked oval
0.11 corners. That&;s the one that is not used
on the road circuit.
0.11 We&;re now approaching the Faye Hairpin, a
blind corner and hard breaking point
0.11 after the straight and fast kink.
0.11 From here we go back to the combined
part of the oval and road circuit.
0.11 But because the competition track was
actually not in use this day, the gate
0.11 was closed.
0.11 On the way back the people of the UTAC
showed Herman the structure of the banking.
0.11 If you want to see more videos
of classic racetracks then please
0.11 subscribe and hit the bell icon.
Visit the website www.circuitsofthepast.com
0.11 for more stories of race circuits
of a bygone era. There is also a download
0.11 of a free Ebook about about seven abandoned
racetracks that you can visit legally!
0.11 For now though, thank you very much for
watching and hopefully see you in
0.11 another video from Circuits of the past!
.

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